“Zapošljavanje kroz suvremeni pristup ponudi poljoprivrednih proizvoda” – osvrt partnera

 

LAG Vallis Colapis od 1. lipnja 2018. godine provodi projekt “Zapošljavanje kroz suvremeni pristup ponudi poljoprivrednih proizvoda” financiran iz Europskog socijalnog fonda. Provedba projekta započela je 1. lipnja 2018. godine i traje ukupno 18 mjeseci, a partneri LAG-a Vallis Colapis su LAG Frankopan, Ženska grupa Karlovac – Korak, HR-Koncept d.o.o., Grad Karlovac i Karlovačka županija.

Kako se ovih dana navršava godinu dana od početka provedbe, ponovno smo zamolili Hrvoja Kolmana, direktora tvrtke HR-Koncept d.o.o. da nam napiše tekst, ovog puta s pričom o nastanku HR-Koncepta i portala Finoteka. Nadamo se da će Hrvojev tekst djelovati poticajno na poljoprivrednike koji nas čitaju, a koji već nisu čuli njegovu priču kroz niz radionica koje je održao u sklopu našeg projekta. 

Od 2002. godine naš OPG Kolman iz Nedelišća bavi se proizvodnjom plasteničke rajčice, koju smo do 2007. godine plasirali većinom na zagrebačkoj Zelenoj tržnici. Često nam se tamo dešavalo da i naši kupci (trgovine, voćarnice...) također budu iz Varaždinske ili Međimurske županije koji su na Zelenoj tržnici redovito kupovali prehrambene proizvode. Tako smo i jedni i drugi imali troškove transporta, gubitka vremena itd., koji su zapravo bili nepotrebni. Počeli smo često razgovarati o toj temi sa sve više sudionika tržišta hrane koji su funkcionirali na sličan način te smo od kupaca hrane uvijek čuli isto: „Mi bismo vrlo rado kupovali domaću hranu, pogotovo iz našeg kraja, ali nemamo gdje dobiti informaciju o ponudi iste, tj. ne znamo kako doći do informacija o proizvođačima“! Zbog toga im je često jedino preostajalo kupovati uvoznu hranu koja je puno dostupnija (često i skuplja i nekvalitetnija), hranu koja više nije svježa i ono što je također vrlo bitno – pri tome imati velike troškove. 

A svo to vrijeme proizvođači su teško dolazili do kupaca. Tako smo sredinom 2007. godine došli do ideje da osmislimo sustav koji bi omogućio potencijalnim kupcima hrane da jednostavno dođu do informacija gdje se što proizvodi, tko to proizvodi, u kojem periodu godine, radi li se o veleprodaji ili maloprodaji, itd., a već u veljači 2008. godine pokrenuta je Finoteka.com – prva hrvatska internet tražilica proizvođača domaće hrane. Danas u Finoteci imamo preko 3000 proizvođača, a kod nekih od njih možete naručiti hranu na svoj kućni prag na bilo koju adresu u RH.

Vremenom smo došli do zaključka da je za kupce puno prihvatljivije imati ponudu malih hrvatskih proizvođača na jednom mjestu, tako da u jednoj narudžbi (čiju dostavu plaćaju) mogu naručiti i svježe neprskano voće i povrće, zimnicu, kvalitetna brašna, ekološki grah, suhomesnate proizvode malih slavonskih proizvođača, tjesteninu i drugo. Tragom navedenog 2015. godine pokrenuli smo sustav za narudžbe www.FinotekaDostava.com kojim smo kupcima tu opciju i otvorili. Sustav odlično funkcionira, usavršili smo se u pakiranju proizvoda u tipiziranu ambalažu, kupaca je sve više jer je kupnja Internetom svakodnevno u porastu te smo na specifičan i kvalitetan način omogućili da kupci na jednom mjestu uz par klikova naručuju proizvode malih hrvatskih proizvođača, čime u konačnici potičemo i hrvatsku poljoprivredu.

 

Od kada se bavimo ovim poslom okolnosti su se drastično promijenile. Napretkom tehnologije, digitalizacijom i generalnom informatizacijom, online prodaja postala je dio naše svakodnevice. Kada smo prije 10-tak godina pokrenuli web servis Finoteka.com, glavni problem je bio što su često obiteljska poljoprivredna gospodarstva počivala na starijim ljudima, poljoprivrednicima, koji mahom nisu bili informatički pismeni i nisu vidjeli potrebe da se prilagode novim trendovima. Tu smo puno muke, truda i uvjeravanja uložili kako bismo educirali poljoprivrednike i razvili kod njih svijest za prilagodbom potrebama tržišta, novim tehnologijama i informatizaciji općenito. Danas je situacija potpuno drukčija, svi su informatizirani, u tijeku s razvojem tehnologije, mnoge OPG-ove preuzela je mlađa generacija koje slijedi korak s vremenom i danas nemamo nikakvih problema s uvjeravanjem poljoprivrednika da je informatička pismenost jedan od uvjeta uspješnog plasiranja proizvoda na tržište.

Otvoreni smo za nove korisnike projekta, odnosno, uvijek nam se mogu javiti proizvođači domaće hrane s područja cijele Hrvatske ukoliko su zainteresirani za prodaju svojih proizvoda putem web stranice www.Finoteka.com i www.FinotekaDostava.com .

*HR-Koncept d.o.o. iz Nedelišća poduzeće je osnovano 2009. godine koje vodi web portal Finoteka.com koji je trenutačno vodeći domaći portal za internetsku prodaju hrvatskih poljoprovrednih proizvoda. Sustavom internetske prodaje i dostave na kućni prag pokriva Hrvatske, Slovenije i Austrije. Posjeduje vlastitu pakirnicu za otkup domaćih proizvoda te osposobljava domaće proizvođače hrane za samostalnu internetsku prodaju preko web portala Finoteka.com

Lenta esf

*Sadržaj objave isključiva je odgvornost LAG-a Vallis Colapis.